مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1396 ساعت 14:512018-03-05حوادث

استقبال کم رنگ از لباس های سنتی


مردم خرم آباد دیگر مثل گذشته تمایلی برای خرید لباس سنتی ندارند و این در حالی است که مردم شهرهای اطراف مثل تهران و یا حتی مردم ساکن خارج کشور استقبال بهتری از این لباس ها دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از خرم آباد، 6 ساله بود که پدر دستان هوشنگ را در دست گرفته و او را برای شاگردی به خیاط خانه مش رضا می برد.

آن زمان شغل ها یا مس گری بود و یا آهنگری، تعدادی دیگر لحاف هایی را برای شب های سرد و برفی مردم می دوختند و عده ای نیز آژیه (کفش) های مردم را وصله می کردند.

مش رضا خیاط سنتی دوز بود و شال و ستره بسیاری از مردان و کلنجه و بالکل زنان خرم آبادی به دست مش رضا دوخته شده بود.

هوشنگ که در کنار مش رضا به دوخت این لباس ها علاقه مند می شود بعد از اینکه از سربازی برمی گردد دکان خیاطی می زند و پیشه اوستایش را دنبال می کند.

هوشنگ حجاریان 76 ساله که چرخ زندگانی اش را پای چرخ خیاطی چرخانده و کوک های بسیاری را بر نقش تن مردمان زده، امروز به عنوان یکی از قدیمی دوزهای لباس سنتی در بین مردم خرم آباد مشهور است.

با این خیاط سنتی دوز اهل دل به گفت وگو نشستیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید: متولد چه سالی هستید و از چند سالگی به خیاطی کردن مشغول شدید؟ متولد 1320 و 76 سال دارم، 6 سال داشتم که پدرم مرا برای شاگردی به خیاط خانه مش رضا برد و از همان روز تا به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کم رنگ از لباس های سنتی

استقبال کم رنگ از لباس های سنتی