مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1396 ساعت 04:062018-02-26سياسي

فارس گزارش می دهد؛ 5 ملاک سانسور و تحریف اخبار در رسانه های غربی


رسانه ها در اثر نفوذ برخی نخبگان خاص اخبار را سانسور می کنند، برخی مسائل را پررنگ یا کم رنگ می کنند و با سوگیری های هدفمند به نوعی تصویر دنیا را تحریف می کنند که اگر لزوماً به نفع عموم مردم نباشد منافع خود آنها را تأمین می کند.

- گروه بین الملل "- نقش رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در در زمـیـنه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

از یک نگاه می توان رسانه ها را با توجه به نفوذ ، تنوع کارکرد و گستردگی که دارند، ابزاری بی بدیل برای ترویج افکار، عقاید، باورها و فرهنگ حاکم بر جامعه دانست.

در جهان امروز، رسانه های غربی یکی از مهم ترین ابزارهای الگوسازی برای سبک خاصی از زندگی و جهت دهی به سلایق مردمان فرهنگ ها و جوامع مختلف محسوب می شوند.

آنها روزانه با بهره گیری از تکنیک ها و فنون مختلف تلاش می کنند الگوهای رفتاری و ذائقه ای که به بهترین نحو مطلوب آنها است را به عنوان یگانه روش صحیح تفکر و زندگی معرفی و ترویج کنند.

با وجود این، دو دانشمند آمریکایی به نام های نوام چامسکی و ادوارد هرمان معتقدند که در واقع، محصولات این رسانه ها- بر خلاف آنچه خودشان مرتباً تبلیغ می کنند- نه حقیقت بلکه نوعی پروپاگاندای ظریف برای تأمین منافع شرکت ها و سازمان های بزرگ یا دولت ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد؛ 5 ملاک سانسور و تحریف اخبار در رسانه های غربی

فارس گزارش می دهد؛ 5 ملاک سانسور و تحریف اخبار در رسانه های غربی