مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1396 ساعت 14:552018-02-25پزشكي

سوء تغذیه مهم ترین عامل ضعف و نقص سیستم ایمنی است


یک دانشیار دانشگاه علوم پزشکی یزد و فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با اشاره به سوء تغذیه به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر سیستم ایمنی افراد بدن، - گفت: در حقیقت سوء تغذیه بر تمام عوامل موثر بر سیستم ایمنی بدن، پیشی گرفته است .

دکتر محمدحسن بمانیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نقش سیستم ایمنی در مقابله با بیماری ها و جلوگیری از انواع سرطان ها، اظهار کرد: سیستم ایمنی متشکل از اجزایی است که به صورت هماهنگ فعالیت می کنند .

وی بروز عفونت های مکرر را ناشی از عدم عملکرد صحیح سیستم ایمنی دانست و افزود: عفونت های مکرر به ویژه در ریه، سینوس ها و نیز اسهال های مکرر، نشان دهنده نقص عملکرد صحیح سیستم ایمنی است .

این دانشیار علوم پزشکی در مورد بیماری های متناسب با ضعف سیستم ایمنی، تصریح کرد: اگزما و عفونت های پوستی، بیماری های انگلی، عفونت های میکروبی و قارچی از بیماری های مرتبط با ضعف سیستم ایمنی است .

وی ادامه داد: عفونت های مغز و مننژ، عفونت های خونی یا به اصطلاح پزشکی سپسیس، عفونت بافت های متراکم مثل استخوان و مفاصل با عوامل بیماری زا یا انواع بیماری ها از انواع عفونت های شدیدی هستند که در صورت تضعیف سیستم ایمنی بروز پیدا می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء تغذیه مهم ترین عامل ضعف و نقص سیستم ایمنی است

سوء تغذیه مهم ترین عامل ضعف و نقص سیستم ایمنی است