مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 11:562018-02-24سياسي

حکمت و عقلانیت مولفه حیاتی برای مقابله با جنگ طلبی گروه های تکفیری


رییس دانشگاه مذاهب اسلامی حکمت و عقلانیت را به عنوان مولفه حیاتی برای مقابله با جنگ طلبی گروه های تکفیری برشمرد و افزود: قرآن و سیره ائمه اطهار (ع) بر عدم محبوبیت جنگ طلبی و رجوع به حکمت و خرد در معادلات و ساختارهای جهانی تاکید دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در نشست تقریب و تمدن نوین اسلامی از سلسله نشست های پنجمین نمایشگاه کتاب دین اظهار کرد: ترکیب واژگانی تمدن سازی نوین اسلامی حاوی یک هدف بلند معنایی و آرمانی است.

بحث تمدن اسلامی از گذشته تا کنون ترکیبی متداول بوده و همچنان نیز متداول است اما اکنون بحث بر سر تمدن سازی نوین اسلامی است.

وی افزود: تعبیر من از تمدن سازی اسلامی، دینی سازی دو قلمرو دنیوی و اُخروی انسان در شئون مختلف است.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر ما بر اساس کتاب و سنت هایمان به دین اسلام نظر بیندازیم، خواهیم دید دین پدیده ای فرا زمانی است و زمان نمی شناسد و در ضمن مرز جغرافیایی یعنی عرب و عجم هم برایش فرقی ندارند و متناسب با فطرت آدمی پیش می رود.

وی ادامه داد: معناگرایی و ترویج فرهنگ اسلام از جمله مؤلفه های راهبردی است که تحت تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در ساحت تقریب مذاهب اسلامی شکل گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکمت و عقلانیت مولفه حیاتی برای مقابله با جنگ طلبی گروه های تکفیری

حکمت و عقلانیت مولفه حیاتی برای مقابله با جنگ طلبی گروه های تکفیری