مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 11:352018-02-24دانش

ساخت فتورآکتور چرخه­ ای تصفیه پساب ­های صنعتی با نانوذرات


محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت فتورآکتور چرخه ­ای تصفیه پساب­های صنعتی توسط نانوذرات، با ساختاری جدید و ارتقایافته شد که دارای قابلیت کار تحت تابش نور مریی و نور خورشید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه با توجه به تهدیدهایی که در مورد ذخایر آب در جهان وجود دارد، یکی از مهم ترین موضوعات در کنار حفاظت از این منابع، تصفیه آب و فاضلاب به منظور استفاده مجدد از آن است.

یکی از راه حل­ های قابل قبول برای رفع این مشکل، استفاده از یک جسم نیمه رسانا و بهره ­گیری از قابلیت ­های آن جهت حذف ترکیبات آلی سمی و فلزات سنگین با استفاده از تابش نور مناسب است.

این روش تحت عنوان فرآیند اکسیداسیون فتوکاتالیستی، توجه گسترده ای را به علت اثر خود در حذف این قبیل آلاینده­ ها با استفاده از انرژی سبز خورشیدی و نور مریی کسب کرده است.

سینا قنبری، محقق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ساخت این فتورآکتور گفت: یکی از ملزومات تجاری سازی ایده­ های تصفیه پساب با استفاده از فرآیندهای فتوکاتالیستی، طراحی و ساخت فتورآکتوری است که توانایی تصفیه پساب در حجم ­های بالا تحت تابش­ های بی خطر و سبز را داشته و علاوه بر آن، نیاز به انجام اقدامات جانبی جهت خالص سازی پساب تصفیه شده خروجی را نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت فتورآکتور چرخه­ ای تصفیه پساب ­های صنعتی با نانوذرات

ساخت فتورآکتور چرخه­ ای تصفیه پساب ­های صنعتی با نانوذرات