مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 10:402018-02-24پزشكي

تشخیص پارکینسون از طریق تجزیه و تحلیل اشک های بیمار


دانشمندان دانشگاه "کالیفرنیا جنوبی" معتقدند که از طریق تجزیه و تحلیل اشک های مبتلایان به پارکینسون می توان بیماری آنها را زودتر از قبل تشخیص داد.

- دانشمندان دانشگاه "کالیفرنیا جنوبی" معتقدند که از طریق تجزیه و تحلیل اشک های مبتلایان به پارکینسون می توان بیماری آنها را زودتر از قبل تشخیص داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، دکتر "مارک لو" (Mark Lew)و دیگر محققان این مطالعه، تصمیم به مطالعه درباره اشک ها گرفتند، به دلیل این واقعیت که اشک ها حاوی پروتیین هایی هستند که از طریق غده اشک در پاسخ به سیگنال های عصبی تولید می شوند.

از آنجا که پارکینسون روی عملکرد عصب خارج از مغز تاثیر میگذارد، فرض بر این بود که هرگونه تغییر در عملکرد عصب باعث تغییر در سطوح پروتیین در اشک می شود.

دانشمندان نمونه های اشک 55 فرد مبتلا به پارکینسون را همراه با نمونه هایی از اشک 27 فرد سالم که سن وجنسیتی یکسان با آن 55 فرد داشتند، مورد بررسی قرار دادند.

آنچه که دانشمندان دریافتند این بود که سطح، نسخه پایه پروتیین "آلفا سینوکلین" (alpha-synuclein) در اشک های بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون پایین تر بود، در حالی که سطح نسخه دیگری از این پروتیین بنام "اُلیگومریک آلفا سینوکلین" (oligomeric alpha-synuclein) در همان گروه از افراد بالاتر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص پارکینسون از طریق تجزیه و تحلیل اشک های بیمار

تشخیص پارکینسون از طریق تجزیه و تحلیل اشک های بیمار