مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 09:502018-02-24پزشكي

7 علامت هشداردهنده پیش از بروز سکته مغزی


یک متخصص مغز و اعصاب مرکز مشاوره ژنتیک جهاددانشگاهی مشهد، علائم هشدار دهنده پیش از بروز سکته های مغزی را تشریح کرد.

- دکتر محمد شریعتی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه دومین کنگره و دهمین همایش ملی نوروژنتیک ایران، با تاکید براینکه مردم باید در مورد علائم سکته مغزی آگاه باشند، عنوان کرد: بروز هر نوع اختلال حسی در یک سمت بدن، ضعف در بدن، اختلال در تکلم، اختلال در هوشیاری، اختلال بینایی، هر نوع تغییر در چهره، عدم تعادل به ویژه در افراد سن بالا و مبتلا به چربی خون و فشارخون از جمله علائمی است که هشدار می دهد بیمار در معرض سکته مغزی قرار دارد و باید فورا جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه سکته های مغزی به عنوان سومین و یا چهارمین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می شوند، اظهار کرد: جلوگیری از بروز سکته های مغزی و عوارض آن وابسته به ساعات اولیه مراجعه به متخصصان است.

برای مثال زمانی که بیمار بعد از 6 ساعت به متخصص مراجعه کند دیگر کاری از پزشکان ساخته نیست بیمار دچار فلج و سایر عوارض سکته های مغزی خواهد شد بنابراین مردم باید به علائم پیش از بروز آن آگاه باشند.

این متخصص مغز و اعصاب مرکز مشاوره ژنتیک جهاددانشگاهی مشهد گفت: برخی از افراد در صورت مواجه ه با این بیماران به درمانگاه ها مراجعه می کنند که این امری اشتباه است، زیرا ساعات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 علامت هشداردهنده پیش از بروز سکته مغزی

7 علامت هشداردهنده پیش از بروز سکته مغزی