مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 اسفند 1396 ساعت 04:062018-02-24بين الملل

امیرحسین یزدان پناه اتکا به نسخه عبور به جای سم مهلک


دل بستن بیش از اندازه به برجام یا همراهی اروپایی ها یا توجه به کشورهای غرب گرا و زمزمه های سازش و عقب نشینی در این سناریوها می تواند چونان سم مهلک باشد.

- درحالی که بیش از یک ماه از ضرب الاجل ترامپ برای اروپا درباره برجام گذشته و در این مدت، دست کم در حوزه مراودات دیپلماتیک تحولات جدیدی رقم خورده و حتی اروپایی ها قرابت بیشتری با آمریکا داشته اند ،به تازگی رویترز با اشاره به یک سند محرمانه از وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که خواسته های برجامی واشنگتن از شرکای اروپایی اش کاهش یافته و نرم تر شده است.

براساس این گزارش درحالی که ترامپ در سخنرانی 12 ژانویه (22 دی) خود، از اروپا خواستار توافق برای رفع نقص های وحشتناک در توافق هسته ای شده بود، در نامه جدید که رویترز به آن دست یافته است، آمریکا خواستار تعهد برای همکاری مشترک به منظور پیدا کردن یک پیمان (accord) مکمل که به نقص های برجام اشاره دارد و نه یک توافق جدید، شده است.

این خبر رویترز از 5 منظر دارای اهمیت است: 1- تلاش ترامپ برای کاهش سطح خواسته هایش از اروپا نشان می دهد که کشورهای اروپایی فعلا پای خواسته ترامپ برای تغییر برجام که در دی ماه مطرح کرده بود، نیامده و حداقل تاکنون با آن موافق نبوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرحسین یزدان پناه اتکا به نسخه عبور به جای سم مهلک

امیرحسین یزدان پناه اتکا به نسخه عبور به جای سم مهلک