مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 اسفند 1396 ساعت 11:212018-02-23پزشكي

نقش 39 درصدی الکل در بروز آلزایمر


نتایج تازه ترین بررسی ها نشان داده است، مصرف الکل می تواند خطر بروز بیماری زوال عقل را تا 39 درصد در افراد زیر 65 سال افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس"، نتایج تازه ترین بررسی ها نشان داده است، مصرف الکل می تواند خطر بروز بیماری زوال عقل را تا 39 درصد در افراد زیر 65 سال افزایش دهد.

  براساس این پژوهش، افرادی که به صورت دائم از الکل استفاده می کنند، خطر بروز زوال عقل در خود را تا 3 برابر افزایش می دهند.

  محققان برای اولین بار درباره ارتباط بین مصرف الکل و بروز زوال عقل پژوهش هایی انجام دادند و دریافتند، الکل یکی از مهم ترین عوامل بروز زوال عقل در میانسالان و سالمندان است.

  براساس یافته های دانشمندان دانشگاه ایالتی کلیولند در اوهایو، افرادی که از نظر جسمی و فکری فعال هستند به مراتب کمتر از دیگران در معرض بیماری خطرناک آلزایمر قرار می گیرند.

  بررسی گسترده پژوهشگران روی پرونده 1 میلیون و 100 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر نیز نشان می د هد، بین مصرف الکل و بروز این بیماری ارتباط کاملا مستقیم وجود دارد.

محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI)، در گزارش سال 2015 خود در لندن پیش بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 به 131 میلیون و 500 هزار نفر برسد؛ در انگلستان حدود 637 هزار نفر علائم دمانس دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش 39 درصدی الکل در بروز آلزایمر

نقش 39 درصدی الکل در بروز آلزایمر