مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 11:402018-02-22اقتصادي

جایی برای جبران یک عقب ماندگی تاریخی


با وجود ذخایر غنی معدنی و سبقه طولانی معدنکاری در ایران، در معدن کاری نوین به ویژه محصولات با ارزشی مانند عناصر نادر خاکی به گواه کارشناسان، - عقب ماندگی های تاریخی دارد که جایی مثل مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران محلی برای جبران این عقب افتادگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صحبت از عناصر نادر خاکی در حوزه معدن، یعنی دسترسی به ذخایری که به میزان کم، ارزش بالایی در حوزه ذخایر زیرزمینی دارند و بر خلاف دیگر مواد معدنی پرمصرف مانند سنگ آهن که خرید و فروش آنها در مقیاس چند هزار تن صورت می گیرد، عناصر نادر خاکی با مقیاس کیلوگرم جابجا می شوند.

ایران به عنوان کشوری که از نعمت های پر شمار طبیعی برخوردار است، در منابع زیرزمینی خود در کنار نفت و گاز از ذخایر معدنی نیز بهره مند است که بخشی از آن را همین ذخایر عناصر نادر خاکی تشکیل می دهند ولی گفته می شود که برخلاف برخی محصولات معدنی مانند زغال سنگ، هم در تکنولوژی استخراج و استحصال و هم در سابقه ورود به بحث عناصر خاکی دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم.

در حالیکه تلاش می شود این عقب ماندگی با بهره مندی از تجارب برخی کشورهای خارجی صاحب دانش در حوزه معدن و صنایع معدنی و انتقال تکنولوژی جبران شود، تحقیقات داخلی برای دستیابی به تکنولوژی بومی در این زمینه نیز آغاز شده و واحدهایی به دنبال جبران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایی برای جبران یک عقب ماندگی تاریخی

جایی برای جبران یک عقب ماندگی تاریخی