مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 اسفند 1396 ساعت 02:312018-02-21سياسي

بهنام سرخیل آثار همزیستی مسالمت آمیز بر روابط خارجی دولت اسلامی


اصل هم زیستی مسالمت آمیز از مهم ترین موضوعات حوزه ی تعاملات دولت ها و جوامع است و بر چگونگی صورت بندی منظومه های روابط انسانی اثر می گذارد.

- چکیده اصل هم زیستی مسالمت­آمیز از مهم­ترین موضوعات حوزه­ ی تعاملات دولت­ ها و جوامع است و بر چگونگی صورت­بندی منظومه­ های روابط انسانی اثر می گذارد.

اکنون این سوال مطرح است که آیا بر اساس دیدگاه اسلامی در پیوند با غیرمسلمانان و جوامع بیگانه - که از زیرساخت ­های فکری، اصول و الگوهای متفاوت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برخوردارند - می توان قاعده ی بین­ المللی همزیستی مسالمت­آمیز را پذیرفت و تسری داد؟ این مقاله می کوشد تا در قالب یک تحقیق توصیفی- تحلیلی و استفاده از روش کیفی، ضمن بهره­گیری از مبانی، بایسته­ها و آموزه­های دینی این فرضیه را اثبات کند که همزیستی مسالمت­آمیز در رویکرد اسلامی دارای اصالت بوده و پیگیری آن در حوزه ی روابط خارجی با غیرمسلمانان به دلایلی هم چون: وجهه سازی، تعاون و همکاری­ های بین المللی و بسترسازی جهت ایجاد اتحادها و پیمان­ ها موجب پیشبرد اهداف و دست یابی به منافع اسلامی می­گردد.

کلیدواژه ها: همزیستی مسالمت آمیز؛ اندیشه ی اسلامی؛ اجماع سازی بین المللی؛ روابط انسانی؛ وجهه سازی نویسنده: بهنام سرخیل فصلنامه سیاست متعالیه - دوره 4، شمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهنام سرخیل آثار همزیستی مسالمت آمیز بر روابط خارجی دولت اسلامی

بهنام سرخیل آثار همزیستی مسالمت آمیز بر روابط خارجی دولت اسلامی