مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 16:552018-02-21دانش

غرب سال های طولانی تمدن اسلامی را انکار کرده است


رییس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمدن اسلامی طی سال های طولانی مورد انکار غربی ها بوده است و غربی ها برای اسلام تمدنی قائل نبوده اند و تنها هنر مسلمانان را ترجمه کتاب های پایه تمدن و امانتداری از آن ها می دانند، - در حالی که آثار و تولیدات علمی فراوانی توسط مسلمانان ایجاد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اکبر ولایتی، امروز چهارشنبه، در مراسم افتتاحیه سومین هفته علمی "تمدن نوین اسلامی" که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از صاحبنظران برگزار شد، به تشریح سیر تاریخی فرهنگ و تمدن اسلامی پرداخت.

وی درباره نقش مسلمانان در پیشرفت تمدن بشری به دستاوردهای دانشمندان مسلمان در علوم مختلف اشاره و بیان کرد: دانشمندانی همچون ابن سینا دستاوردهای فراوان و قابل توجهی در علم پزشکی داشتند، همچنین جبر را نیز مسلمانات در علم ریاضی پایه گذاری کرده اند.

ولایتی ادامه داد: تعیین خط استوا توسط ابوریحان بیرونی نیز از دیگر دستاوردهای مهم دانشمندان مسلمان است، ضمن آنکه در فلسفه نیز مسلمانان آثار مهمی را خلق کردند که از جمله آنها می توان به کتاب شفای ابن سینا اشاره کرد که به واسطه آن سنت آگوستین مسیحی متوجه مفهوم کلیات در فلسفه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب سال های طولانی تمدن اسلامی را انکار کرده است

غرب سال های طولانی تمدن اسلامی را انکار کرده است