مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 13:052018-02-21بين الملل

درخواست ژاپن از واشنگتن برای توضیح درباره یک اقدام ناایمن جنگنده آمریکایی


وزارت دفاع ژاپن از ارتش آمریکا خواست تا درباره اقدام خلبان یکی از جنگنده های این کشور در بیرون انداختن دو باک سوخت خارجی به درون دریاچه ای در شمال ژاپن، - توضیح دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رخداد که البته هیچ مجروحی در پی نداشت، جدیدترین اتفاقات از سوی ارتش آمریکا در ژاپن است که نگرانی مقام های این کشور را در پی داشته و البته باعث انتقادهای مجدد از حضور نظامی آمریکا در این کشور آسیایی شده است.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن در یک نشست خبری گفت: ما از دولت آمریکا می خواهیم تا آنچه را که رخ داده و علت آن را توضیح دهد.

ما از واشنگتن می خواهیم تا اقداماتی پیشگیرانه اتخاذ کند.

وی ادامه داد، یک جنگنده اف-16 بلافاصله پس از برخاستن از پایگاه هوایی میساوا در شمال ژاپن، با آتش سوزی در موتور روبرو شد.

ارتش آمریکا به ما گفته است که این جنگنده دو باک خارجی سوخت خود را درون دریاچه "اوگاوارا" در شمال این پایگاه هوایی انداخته و به پایگاه بازگشته است.

ارتش آمریکا در بیانیه ای تایید کرد که یکی از جنگنده های اف-16 آنها مجبور شده تا دو باک خارجی سوخت خود را در یک ناحیه خالی از جمعیت و پس از آنکه آتش سوزی رخ داد، بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ژاپن از واشنگتن برای توضیح درباره یک اقدام ناایمن جنگنده آمریکایی

درخواست ژاپن از واشنگتن برای توضیح درباره یک اقدام ناایمن جنگنده آمریکایی