مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 10:552018-02-21اقتصادي

لایروبی ناجی خلیج گرگان است


مدیر کل مرکز امور جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کاهش تراز دریای خزر و رسوب گذاری را مهمترین عوامل خشکی خلیج گرگان دانست و گفت: اگر لایروبی خلیج گرگان انجام نشود؛ - خیلی طول نمی کشد که این منطقه به طور کامل خشک شود.

بهزاد لایقی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به روند کاهش تراز دریای خزر از سال 74 تاکنون، اظهار کرد: در این بازه زمانی در برخی مواقع شاهد افزایش تراز دریای خزر بودیم اما تراز این دریاچه در کل روند کاهشی داشته است.

وی با بیان اینکه کمترین تراز دریای خزر در سال 1357 ثبت شده است، گفت: در شرایط حاضر تنها یک متر مانده تا به کمترین ترازی که در 50 سال گذشته تجربه کردیم؛ برسیم و اگر به آن عدد برسیم ممکن است حتی بنادر حاشیه دریای خزر دچار مشکل شوند.

مدیر کل مرکز امور جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی در مورد دلایل خشکی خلیج گرگان و تالاب میانکاله اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل در وضعیت کم آبی خلیج گرگان، کاهش تراز آبی دریای خزر است که به طور طبیعی اتفاق می افتد و خیلی امکان مقابله با آن وجود ندارد البته یک موافقت نامه همکاری با کشورهای حاشیه خزر منعقد کرده ایم که به امضای وزرا و روسای جمهور و مجالس پنج کشور حاشیه خزر رسیده است.

اصلی ترین کار این مجموعه پایش و پیش بینی نوسانات آب دریای خزر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایروبی ناجی خلیج گرگان است

لایروبی ناجی خلیج گرگان است