مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 اسفند 1396 ساعت 10:262018-02-21بين الملل

امضاء 20 سند جدید همکاری در چارچوب سفر «میرضیایف» به تاجیکستان


در جریان سفر رییس جمهور ازبکستان به تاجیکستان قرار است 20 سند همکاری جدید بین دو کشور به امضا رسد.

- امضاء 20 سند جدید همکاری در چارچوب سفر میرضیایف به تاجیکستان در جریان سفر رییس جمهور ازبکستان به تاجیکستان قرار است 20 سند همکاری جدید بین دو کشور به امضا رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس" در دوشنبه، در جریان نخستین سفر شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به تاجیکستان و ملاقات با مقامات عالی رتبه این کشور قرار است 20 سند جدید همکاری میان دو کشور به امضا رسد.

توافقنامه رفت و آمد شهروندان دو کشور در قلمرو کشورهای یکدیگر به مدت یک ماه بدون اخذ روادید از جمله مهمترین اسنادی به شمار می رود که در جریان این سفر به تصویب خواهد رسید.

طرفین علاوه بر این توافقنامه، تعیین و علامتگذاری مرزهای دو کشور را به امضا می رسانند و به موضوعات بحث برانگیز میان دو کشور پایان می دهند.

امضا سندی در خصوص ارائه وام 100 میلیون دلاری ازبکستان به تاجیکستان با هدف توسعه همکاری میان ساختارهای تجاری دو کشور نیز یکی دیگر از توافقات مهمی که در جریان سفر میرضیایف به تاجیکستان تصویب می شود، به شمار می رود.

انتظار می رود که دو کشور همچنین در عرصه های حمل و نقل، ارتباطات، سرمایه گذاری ساخت و ساز یک مدرسه و بیمارستان در تاجیکستان توسط ازبکستان توافقاتی به امضا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضاء 20 سند جدید همکاری در چارچوب سفر «میرضیایف» به تاجیکستان

امضاء 20 سند جدید همکاری در چارچوب سفر «میرضیایف» به تاجیکستان