مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 12:352018-02-20حوادث

چرا لاشه هواپیمای سقوط کرده زودتر پیدا نشد؟


پرواز تهران به یاسوج شرک هواپیمایی آسمان که صبح روز 29 بهمن در حوالی شهر سمیرم استان اصفهان از رادار محو شد، جدیدترین حادثه ای بود که در آن بیش از 60 نفر از سرنشینان یک هواپیمای ایرانی جان خود را از دست دادند.

- هواپیمایی که پس از چند روز تجسس سرانجام لاشه اش پیش از ظهر امروز پیدا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از دقایقی پس از وقوع حادثه گمانه زنی ها به این سمت رفت که احتمالا هواپیمای ATR شرکت آسمان در رشته کوه های دنا به کوه برخورد کرده و لاشه آن باید در ارتفاعات این رشته کوه پیدا شود.

با وجود موقعیت تقریبی هواپیما شرایط خاص جوی و سقوط هواپیما در ارتفاع باعث شد که چند روز زمان نیاز باشد تا با حضور بسیاری از نهادهای کشور امکان دسترسی به موقعیت هوایی این هواپیما به وجود بیاید.

در شرایطی که با توجه به پیش بینی اوضاع این چنینی صنعت هوایی جهان از سال ها قبل برای موقعیت هایی شبیه به حادثه اخیر پیش بینی هایی انجام داده است، در کنار موقعیت دقیق هواپیما در رادار که البته در حادثه اخیر با توجه به قطع ارتباط امکان موقعیت یابی دقیق را از بین برده بود، کلیه هواپیماهای مسافربری مجهز به یک سیستم سینگال دهنده به نام ELT هستند که در زمان حادثه و اتفاق های ناگوار برای هواپیما فعال می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا لاشه هواپیمای سقوط کرده زودتر پیدا نشد؟

چرا لاشه هواپیمای سقوط کرده زودتر پیدا نشد؟