مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1396 ساعت 06:512018-02-20اقتصادي

مدل حل مساله در بزرگ ترین کلاه برداری تاریخ ایران


بیش از 100هزار نفر مستقیماً در بحران مؤسسات همچنان آسیب دیده اند و حدود 93 هزار میلیارد ریال از سرمایه مردم همچنان بلاتکلیف است.

- هماتگونه که در جدول بالا پیداست که در کل این مؤسسات حدود 30 هزار نفر همچنان بستانکار از موسسه هستند که رقم بستانکاری آن ها بیش از 93 هزار میلیارد ریال است.

مسئولان ذی ربط در پاسخ به آن ها می گویند که تعیین تکلیف نهایی منوط به شناسایی اموال و دارایی های این مؤسسات است و عملاً این مساله موکول به آینده می گردد.

اینکه آیا اموال موجود شناسایی شده و نشده این مؤسسات تکافی بدهی آن ها به سپرده گذاران را می کند یا نه، امری است که پاسخ به آن نیازمند زمان است، اما برخی اخبار که از گوشه و کنار شنیده می شود، حاکی از آن است که کار تعیین تکلیف از نظر برخی مدیران ذی ربط تقریباً پایان یافته تلقی می گردد و شاید نباید چندان انتظار کشید! حال جای این سؤال است که در صورت عدم تکافی دارایی ها برای پرداخت حقوق سپرده های باقی مانده، چه کسی پاسخگوی مالباختگان احتمالی است؟ برای پاسخ به این سؤال باید پرسید دلیل کسری پدیدآمده در این مؤسسات چیست؟ به نظر می رسد عمده کسری پدیدآمده می تواند از دو منشأ باشد: 1- عدم رعایت اصول بانکداری حرفه ای و بهره گیری از تکنیک پانزی: تکنیک پانزی به معنای پرداخت سود سپرده های قبلی از محل اصل سپرده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدل حل مساله در بزرگ ترین کلاه برداری تاریخ ایران

مدل حل مساله در بزرگ ترین کلاه برداری تاریخ ایران