مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1396 ساعت 13:102018-02-19فرهنگي

«لوور کوچک» به تهران رسید


با نمایش 56 قلم شیء تاریخی از موزه ی لوور در موزه ی ملی ایران، مجموعه ی عکس های عباس کیارستمی از مجموعه ی لوور نیز در موزه ی ملی ایران به نمایش درمی آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شب گذشته - یکشنبه 29 بهمن - ، 56 اثر تاریخی موزه ی لوور برای برگزاری نمایشگاه "گنجینه هایی از مجموعه ی ملی فرانسه" با عنوان "موزه ی لوور در تهران " از فرانسه همراه با کارشناسانِ این موزه، به فرودگاه امام وارد و در امنیت کامل به موزه ی ملی ایران منتقل شد.

جبرییل نوکنده، مدیر کل موزه ی ملی ایران در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: با توجه به جانمایی و بیمه ی آثار موزه ی لوور، 56 قلم شیء تاریخی از بخش های مختلف این موزه انتخاب شد تا "لوور کوچک" به مدت سه ماه در موزه ی ملی ایران به نمایش درآید.

او با بیان این که از مجموعه ی 56 شیء تاریخی موزه ی لوور، دو اثر متعلق به فرهنگ ایرانی است، این دو اثر را شامل تبر کتیبه دار از کاوش های علمی باستان شناسی محوطه ی چغازنبیل و شیء برنزی از لرستان متعلق به بورس اوراق بهادار باقی مانده از عصر آهن و با حدود سه هزار سال قدمت دانست.

وی با اشاره به این که امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بورس در ایران است، اضافه کرد: با نمایش این شیء تاریخی متعلق به اوراق بهادار، با شرکت بورس وارد مذاکره شدیم تا توجه خاصی به این شیء تاریخی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لوور کوچک» به تهران رسید

«لوور کوچک» به تهران رسید