مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 16:552018-02-18دانش

فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق تا 10 برابر ارزش افزوده ایجاد می کنند


دبیر نخستین همایش ملی فناوری های فرهنگی تولید و اشتغال از جمله اولویت های الف فناوری در نقشه جامع علمی کشور را توجه به فناوری های نرم و فرهنگی برشمرد و گفت: - فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق بعضا می توانند تا 10 برابر نیز ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین سجادی نیری در همایش ملی "فناوری های فرهنگی؛ تولید و اشتغال" که امروز (29 بهمن) در دانشگاه شریف برگزار شد، صنعت فرهنگی را صنعتی تعریف کرد که خروجی های آن محصولات فرهنگی است؛ محصولاتی که مخاطب آن انسان ها بوده و بر روح و جسم آنها تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: صنایع فرهنگی صنایعی هستند که بتوانند با بهره گیری از فناوری خلاقانه محصولات فرهنگی را تولید کنند که به لحاظ اقتصادی به صرفه باشند، مخاطب داشته باشند و امکان فروش آنها و جلب مشتری فراهم باشد.

دبیر همایش ملی فناوری های فرهنگی تولید و اشتغال با تاکید بر توسعه فناوری در همه عرصه ها ( در دنیای امروزی) و نیاز صنعت فرهنگی به نوآوری های فناورانه گفت: این صنعت فصل مشترک حوزه فرهنگ، فناوری و اقتصاد است.

سجادی نیری محصول مناسب صنعت فرهنگی را چنین توصیف کرد: محصولی که مخاطب داشته باشد، به لحاظ فرهنگی تاثیرگذار باشد و از خلال فناوری تولید شده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق تا 10 برابر ارزش افزوده ایجاد می کنند

فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق تا 10 برابر ارزش افزوده ایجاد می کنند