مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 16:412018-02-18بين الملل

ترکیه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد کرد


سفارت ترکیه در مسکو با انتشار بیانیه ای هرگونه استفاده نیروهای این کشور در عملیات نظامی در منطقه عفرین سوریه از تسلیحات شیمیایی را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، سفارت ترکیه در مسکو امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، گزارش ها درباره حمله شیمیایی ادعایی در منطقه عفرین، اتهاماتی بی اساس است.

تلویزیون دولتی سوریه روز شنبه به نقل از پزشکان مستقر در عفرین گزارش کرده بود که دست کم 6 نفر بر اثر آنچه که استفاده ترکیه از تسلیحات شیمیایی در این منطقه خوانده شده، در بیمارستان بستری شدند.

بنا بر این گزارش، سفارت ترکیه در متن این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری اسپوتنیک قرار گرفت، تأکید کرد: ادعاهای مطرح شده توسط شبکه سانا و برخی تروریست ها که تظاهر می کردند خبرنگار هستند، اتهاماتی بی اساس بوده و بخشی از تبلیغات منفی علیه ترکیه است .

این بیانیه در ادامه می افزاید: ترکیه قبلا این اظهارات جعلی را رد کرده بود.

به علاوه نیروهای ائتلاف روز گذشته اعلام کردند که هیچ شواهدی مبنی بر استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای مسلح ترکیه وجود ندارد .

ترکیه از 20 ژانویه (30 دی ماه) عملیات نظامی موسوم به شاخه زیتون را در منطقه عفرین سوریه علیه نیروهای کُرد آغاز کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد کرد

ترکیه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه را رد کرد