مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 12:402018-02-18سياسي

دانشگاه علامه از 8 اسفند میزبان مسابقات ملی مناظرات دانشجویی


سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی به تشریح نحوه برگزاری ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویان ایران پرداخت و گفت: امیدواریم بتوانیم به هدف برگزاری این مسابقات که ترویج منطق و اصول علمی بحث و گفتگو است، - دست یابیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهندس علیرضا زجاجی صبح امروز (یکشنبه 29 بهمن ماه) در نشست خبری مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویان ایران درباره اهمیت برگزاری مناظرات دانشجویان ایران در سطح کشور با اشاره به اهمیت بحث تعقل در قرآن کریم، گفت: اولین آیه ای که به پیامبر اسلام (ص) نازل شد، فرمان اقرأ بود و به دنبال آن تاکید بر گفت و گو و جدال احسن بسیار دیده می شود.

وی درباره تاریخچه مناظره در کشور گفت: در مراکز علمی ایران بخصوص پس از اسلام بحث جدال احسن برای روشن کردن مباحث علمی و رسیدن به نقطه مشترک یک رویه ای با بیش از هزار سال قدمت است و در مدارس نظامی و سایر مدارس علمی ایران از روش مباحثه بسیار استفاده می شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره نحوه شکل گیری مسابقات مناظره در کشور، گفت: این مناظرات در سال 90 در جهاد دانشگاهی آغاز شد و مبنای آن مکاتبه ای بود که جمعی از فضلای قم در دهه 80 با مقام معظم رهبری داشتند و به همین خاطر مقام معظم رهبری در نامه ای به اهمیت بحث مناظرات اشاره کردند و بیان کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علامه از 8 اسفند میزبان مسابقات ملی مناظرات دانشجویی

دانشگاه علامه از 8 اسفند میزبان مسابقات ملی مناظرات دانشجویی