مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1396 ساعت 08:402018-02-18سياسي

روزنامه جام جم: مجلس ، راه را برای زمین خواران هموار کرد


هر چند این مصوبه هنوز به قانون بدل نشده و نیاز به تایید شورای نگهبان دارد، اما آنچه مشخص است این که مجلس شورای اسلامی با تصویب این مصوبه راه را برای قانون گریزی باز می کند.

- روزنامه جام جم نوشت: قانونی برای تشویق زمین خواری و تنبیه آنان که متعهد به قانون بودند.

این نتیجه تصویب مصوبه ای در مجلس است که بر اساس آن، راه برای قانون گریزان هموار شده و موانعی برای افرادی ایجاد می شود که تا پیش از این براساس قانون به تعهداتشان وفادار بوده اند.

متن مصوب شده به این شرح است: درصورتی که اراضی ای که در بندهای یک و 2 این بند الحاقی آمده و در راستای اهداف و کاربری تعیین شده مورد استفاده قرار نگرفته، باید مسترد گردند.

اگر این اراضی دارای مستحدثات است و قلع و قمع آن ممکن نباشد، باید قیمت آن به نرخ روز توسط کمیته ای متشکل از استاندار، مدیرکل دادگستری و مدیرکل وزارتخانه های راه وشهرسازی یا جهاد کشاورزی تشکیل و اخذ شده و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز شود .

اما ماجرا چیست؟ هم قانون اساسی و هم قانون ملی شدن جنگل ها، اراضی را نوعی ثروت عمومی دانسته است و ثروت عمومی هم متعلق به یک نسل نیست.

قانونگذار پیش از این اجازه داده بود بخشی از اراضی ملی را برای کارهای توسعه و تولید و اشتغال زایی با طرح مصوب تحویل افراد دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه جام جم: مجلس ، راه را برای زمین خواران هموار کرد

روزنامه جام جم: مجلس ، راه را برای زمین خواران هموار کرد