مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 13:402018-02-17بين الملل

آدمیرال هریس: واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد


سفیر آتی آمریکا در استرالیا می گوید پکن قصد کنترل دریای چین جنوبی را دارد و واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد.

- ریاست فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی و سفیر آتی این کشور در استرالیا می گوید پکن قصد کنترل دریای چین جنوبی را دارد و واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، آدمیرال هری هریس که به عنوان سفیر آتی آمریکا در استرالیا نامزد شده است، در کنگره گفت: آمریکا باید برای احتمال جنگ با چین آماده باشد و باید در این زمینه به دریافت کمک از استرالیا تکیه کند تا سیستم مستقر بر قوانین بین المللی در آسیا – پاسفیک برقرار شود.

هریس در انتقادی شدیداللحن از قدرتنمایی روزافزون چین در این منطقه گفت، "نیت پکن برای سلطه بر دریای چین جنوبی کاملا آشکار است و اقتدار نظامی آن به زودی به رقیبی برای قدرت آمریکا آن هم تقریبا در تمامی حوزه ها بدل می شود.

" این مقام که به زودی از ریاست فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی بازنشسته می شود، به کمیته سرویس های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت واشنگتن و متحدانش باید مراقب توسعه طلبی نظامی پکن در این منطقه باشند و عملیات های نفوذی خارجی چین، رفتار قلدرمآبانه اقتصادی و تهدید همسایگان منطقه ای را محکوم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آدمیرال هریس: واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد

آدمیرال هریس: واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد