مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 11:202018-02-17پزشكي

استفاده از سلول بنیادی در واکسن سرطان


تحقیقات جدید دانشمندان دانشگاه استنفورد نشان می دهد که سلول های بنیادی بالغ می توانند از بیماران برداشته شوند و در واکسن های شخصی سرطان استفاده شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، مطالعه جدیدی از محققان دانشگاه استنفورد نشان داده است که موش هایی که مورد تزریق "سلول های بنیادی پلوریپوتنت القا شده"(iPSCs) قرار گرفتند، واکنش های قابل توجهی از سیستم ایمنی بدن آنها به انواع سرطان دیده شد.

اگر این مطالعه در انسان ها تکرار شود، این تحقیق می تواند راه را برای درمان سرطان به صورت فرد به فرد هموار کند که عمدتا بیمار را در برابر بسیاری از انواع تومورها واکسینه می کند.

"سلول های بنیادی پلوریپوتنت القا شده"، سلول های بنیادی هستند که می توانند از افراد بزرگسال، اغلب از نمونه های پوست و یا خون آنها گرفته شود و سپس به صورت ژنتیکی به مرحله تکامل می رسند؛ به این معنی که آنها می توانند در هر نوع سلول در بدن انسان رشد کنند.

اولین کشف بزرگ در تحقیقات جدید هنگامی رخ داد که تیم استنفورد کشف کرد که "سلول های بنیادی پلوریپوتنت القا شده" بسیار شبیه به سلول های تومور هستند که امکان استفاده بالقوه در کمک به آموزش سیستم ایمنی برای مورد هدف قرار دادن بهتر سرطان ها را داراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سلول بنیادی در واکسن سرطان

استفاده از سلول بنیادی در واکسن سرطان