مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1396 ساعت 10:302018-02-17پزشكي

علائم روحی و جسمی معتادان را بشناسید


والدین وظیفه دارند با تقویت قدرت اعتماد به نفس و تصمیم گیری، افسردگی و کم رویی فرزندان را در برابر شرایط آسیب زا بویژه روبرویی با استعمال مواد مخدر از بین ببرند و آنان را مقاوم سازند و به آنان نه گفتن را بیاموزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امان قرایی مقدم افزود: فرزندان درصورتی که به منزل دوستشان رفتند حتما از حضور آنها مطمئن شوند و به حضور سایر اعضاء خانواده اکتفا نکنند .

به نحوه خرج کردن پول توسط فرزندان اهمیت بدهند.

وی تصریح کرد: والدین باید برای اوقات فراغت آنان برنامه ریزی و همواره آنان را به مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب کنند و زمینه این امور را برایشان فراهم کنند.

این جامعه شناس با بیان اینکه پرحرفی، انرژی زیاد و شادابی کاذب از علائم اعتیاد فرد به مصرف انواع مواد مخدر صنعتی و شیمیایی است، گفت: افراد معتاد در طی روز حالات متغیری دارند یعنی ساعتی ناراحت، گرفته، خسته، ناتوان و ساعتی بعد دچار پرحرفی، انرژی زیاد و شادابی می شوند .

به طوری که دیگران متوجه نوعی عدم ثبات شخصیت در آنها می شوند.

وی کج خلقی، عصبانیت، پرخاشگری ، تهوع و استفراغ ، دردهای عضلانی شدید به طوری که فرد مرتب به خود بپیچد و از درد شکایت کند، آبریزش بینی و اشک ریزی از چشم،عرق کردن و گشادی مردمک های چشم، اسهال، خمیازه، بی خوابی، بی اشتهایی، لرزش بدن ، آرامش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم روحی و جسمی معتادان را بشناسید

علائم روحی و جسمی معتادان را بشناسید