مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1396 ساعت 18:252018-02-16پزشكي

افزایش سرطان روده بزرگ در مردان ایرانی


" رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در حال حاضر سرطان معده از لحاظ میزان بروز و مرگ ومیر در مردان ایرانی رتبه اول را دارد، افزود: با این حال با توجه به افزایش ابتلا به سرطان روده بزرگ (کولون و رکتوم)، این بیماری در حال پیشی گرفتن از سرطان معده است.

پروفسور اسماعیل اکبری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در برخی استان ها مانند تهران و اصفهان، میزان ابتلا و مرگ و میر سرطان معده درحال تغییر است به طوری که رتبه این سرطان در حال تنزل از ردیف اول به ردیف سوم و چهارم است.

وی اظهار کرد که در اغلب کشورهای پیشرفته این سرطان به رتبه های پایین تری تنزل پیدا کرده و در کشور ما نیز چنین وضعیتی در حال رخ دادن است.

اکبری با اشاره به اینکه درگذشته حداکثر بقای بیماران مبتلا به سرطان معده 6 ماه تصور می شد، گفت: امروزه با پیشرفت های حاصله در حوزه درمان، مبتلایان به این بیماری به طور معمول پس از جراحی و درمان، عمر طبیعی خواهند داشت.

وی افزود: امروزه در کشور از آخرین تکنولوژی های درمان سرطان مانند جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی همزمان با جراحی، استفاده می شود و در این مورد از کشورهای همسایه بسیار جلوتر هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرطان روده بزرگ در مردان ایرانی

افزایش سرطان روده بزرگ در مردان ایرانی