مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 بهمن 1396 ساعت 03:012018-02-15بين الملل

بنیادگرایی اسلامی داعش- القاعده: تمایزهای ساختاری و ایدئولوژیکی -بخش دوم و پایانی تفاوت داعش با القاعده و سایر جریان های فکری


در این مقاله تلاش شده تا با توجه شاخص های ایدئولوژیکی و ساختاری که داعش و رهبران آن ارائه داده اند، مقایسه موردی میان این گروه و القاعده انجام گیرد و تفاوتهای ساختاری و ایدئولوژیکی آنها مورد بررسی قرار داد.

- 2013 تا امروز منبع: The Washington Institute for Middle East Affairs)) پس از ورود الزرقاوی به هرات در سال 1999 و دایرکردن کمپی در این منطقه، القاعده و رهبران آن، هیچ تمایلی به همکاری با این گروه از خود نشان ندادند و تنها، همکاری در بخش هایی را خواستار بودند که اهداف آنها با هم هم پوشانی دارد؛ المقدیسی ادعامی کرد که این الزرقاوی بود که به همکاری با القاعده تمایلی نداشت زیرا بن لادن از تدریس آرا و دیدگاه های المقدیسی در کمپ های القاعده در پاکستان و افغانستان جلوگیری می کرد.

الزرقاوی از همان اوایل سال 1999 به دنبال ایجاد ساختاری اجتماعی با نام المجتمع المتکامله بود؛ این بدان معناست که الزرقاوی از همان ایام به فکر ایجاد ساختار و جامعه مدنظر خود بوده است.

تکامل و رشد جامعه مدنظر الزرقاوی در افغانستان، سیر تکامل و رشد خود را آغازکرد اما خود الزرقاوی هم بر این باور بود که مهد اصلی این جامعه، عراق است نه افغانستان؛ ازاین رو او در همان سال با جماعت اسلامی انصار اسلام که یک جامعه اسلامی کُردی در شمال عراق بود، پیوندهایی برقرارکرد که بعدها در فرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیادگرایی اسلامی داعش- القاعده: تمایزهای ساختاری و ایدئولوژیکی -بخش دوم و پایانی تفاوت داعش با القاعده و سایر جریان های فکری

بنیادگرایی اسلامی داعش- القاعده: تمایزهای ساختاری و ایدئولوژیکی -بخش دوم و پایانی تفاوت داعش با القاعده و سایر جریان های فکری