مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 15:202018-02-14اقتصادي

آنفلوآنزای جدید پرندگان قابل انتقال به انسان است/ مراقب باشید


" وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قابل انتقال به انسان بودن آنفلوآنزای جدید پرندگان، از مردم به ویژه ساکنان شمال کشور خواست که از نزدیک شدن به پرندگان مهاجر و وحشی جدا خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود حجتی با اشاره به شیوع موج جدید آنفلوآنزای مرغی در پرندگان در مناطقی از کشور، اظهار کرد: حدود یکی دو هفته قبل تعداد زیادی از پرندگان مهاجری که در تالاب بین المللی بوجاق در حال تردد بودند، تلف شدند که پس از انجام آزمایش های لازم مشخص شد ابتلا به سویه جدید آنفلوآنزا علت تلف شدن این پرنده ها بوده است.

وی با بیان اینکه این سویه جدید متاسفانه قابل انتقال به انسان نیز است، خاطرنشان کرد: اخیرا یک مورد از این دست نیز در دریاچه خلیج فارس تهران مشاهده شده است.

در این زمینه کارهای مقدماتی لازم از جمله سم پاشی، اقدامات ایمنی و اعلام اخطارهای مربوطه انجام شده است و مسئولان دامپزشکی و محیط زیست و نیز استانداران شمالی کشور همه در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به هموطنان به ویژه ساکنان شمال کشور و کسانی که در معرض محل زندگی پرندگان مهاجر و وحشی قرار دارند درخواست می کنیم که به شدت از هرگونه نزدیکی به این نوع پرندگان بپرهیزند تا سویه H5N6 موجود در آنفلوآنزای این نوع پرندگان آسیبی به آنها وارد نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای جدید پرندگان قابل انتقال به انسان است/ مراقب باشید

آنفلوآنزای جدید پرندگان قابل انتقال به انسان است/ مراقب باشید