مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 بهمن 1396 ساعت 13:052018-02-14پزشكي

مالیاتِ موثر؛ ضرورتی برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات در کشور


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با بیان اینکه سالانه بین 50 تا 55 هزار نفر در کشور به دلیل ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند، - مالیات موثر را ضرورتی برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد جنیدی گفت :هزینه های بهداشتی مصرف دخانیات برای درمان بیماری های مرتبط در ایران سالیانه حدود 200 هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

شواهد جهانی نشان می دهد که هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی تنها 30 درصد از کل هزینه های اقتصادی مصرف دخانیات را شامل می شود.

جنیدی افزود: این در حالی است که عمده هزینه اقتصادی مصرف دخانیات (70٪) مربوط به از دست دادن بهره وری ناشی از مرگ زودرس یا از دست دادن روزهای کاری و غیبت از کار به علت ابتلا به بیماری های ناشی از مصرف دخانیات است.

بنابراین کل هزینه اقتصادی، از جمله هزینه های بهداشتی و از دست دادن بهره وری ناشی از مصرف دخانیات در ایران، می تواند بالغ بر 600، 000 میلیارد ریال در سال باشد.

وی افزود: دخانیات به عنوان بزرگ ترین عامل قابل پیشگیری مرگ و میر و بیماری های غیر واگیر در جهان شناخته شده است و بیش از 7000 ماده شیمیایی در دود مواد دخانی شناسایی شده که 70 نوع آن سرطان زای قطعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیاتِ موثر؛ ضرورتی برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات در کشور

مالیاتِ موثر؛ ضرورتی برای کنترل و کاهش مصرف دخانیات در کشور