مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 19:402018-02-13سياسي

گزارشی از نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی


در نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی سه جانبه که امروز با حضور نمایندگان دولتی، کارگری و کارفرمایی برگزار شد، ضرورت توجه به افزایش دستمزدها و قدرت خرید، - احیای شورای عالی تامین اجتماعی، تدوین سند ملی کار شایسته، منتفی شدن موضوع افزایش بن خواربار و حل چالشهای جامعه و اختلاف میان کارگر و کارفرما با تکیه بر تعامل و گفت وگوی اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نشست نماینده کارگران در شورای عالی کار و عضو هیات رییسه کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه 93 درصد قراردادهای کار در کشور موقت است، گفت: این رقم غیر از قراردادهای زیر زمینی و قراردادهای سفید امضایی است که در کشور وجود دارد.

فاصله 63 درصدی با مزد واقعی! او با اشاره به فاصله 63 درصدی دستمزد فعلی کارگران با مزد واقعی گفت: متاسفانه شرایط موجود به گونه ای است که تنها 32 درصد کارگران از وضع معیشتی مناسب برخوردارند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اشاره ای هم به صحبتهای امروز معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشت که به خبرنگاران گفته بود افزایش مزد سال 97 کارگران ممکن است از پیشنهاد مجلس برای افزایش پلکانی حقوقها تبعیت کند.

او از اینکه هنوز گفت وگوهای صریح و سه جانبه در جلسات مزد شورای عالی کار صورت نگرفته و احتمال افزایش پلکانی حقوق کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی

گزارشی از نشست تخصصی گفت وگوی اجتماعی