مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 11:162018-02-13اقتصادي

لرستان میزبان 0.7 درصد جمعیت پرندگان مهاجر دنیاست


معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان گفت: در سرشماری امسال استان میزبان 7 دهم درصد از کل جمعیت پرندگان مهاجر زمستان گذر دنیا بود.

- الهام برنا در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با بیان اینکه طرح سرشماری پرندگان مهاجر آبزی به صورت سراسری در کل جهان صورت می گیرد، اظهار داشت: در لرستان نیز همزمان با سراسر کشور سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی طی روزهای گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله فواید سرشماری می توان به پایش کمی جمعیت پرندگان، برآورد اندازه جمعیت گونه ها، شناسایی تالاب ها و تعداد پرندگان، تعیین جمعیت و تنوع پرندگان مهاجر آبزی و بهره گیری از وضعیت موجود پرندگان آبی اشاره کرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست لرستان سرشماری پرندگان مهاجر را امری موثر در کاهش تلفات و بیماری ها دانست و افزود: از آنجا که برخی بیماری ها از طریق پرندگان مهاجر منتقل می شود لذا با سرشماری گونه های آلوده شناسایی شده و می توان تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری ها را در نظر گرفت.

برنا بیان داشت: امسال بیشترین تعداد پرنده هایی که استان میزبان آن ها بود حواصیل ها، کشیم ها، باکلان ها، لک لک ها، اردک ها، یلوه ها، کاکایی ها و پرستوها بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان میزبان 0.7 درصد جمعیت پرندگان مهاجر دنیاست

لرستان میزبان 0.7 درصد جمعیت پرندگان مهاجر دنیاست