مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1396 ساعت 10:162018-02-13اقتصادي

اجرای صحیح طرح مطلوب سازی برنج موجب افزایش تولید در استان های شمالی می شود


رییس موسسه تحقیقات برنج کشور از افزایش تولید برنج در واحد سطح با بهبود روش تغذیه ای عناصر ماکرو و میکرو خبر داد و گفت: اجرای صحیح طرح مطلوب سازی برنج افزایش تولید آن در استان های شمالی را به همراه دارد.

- مریم حسینی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با پراهمیت شمردن مطلوب سازی تولید برنج با راهبرد مدیریت تغذیه در گیاه برنج اظهار کرد: طرح های مقدماتی انجام شده درزمینه تغذیه برنج نشان داده که با ارائه آخرین یافته های تحقیقاتی و توصیه های بهزراعی بر مبنای نتایج آزمون خاک می توان علاوه برافزایش عملکرد برنج، کیفیت محصول را ارتقا داد.

وی بابیان اینکه آن افزایش شامل کمیت و کیفیت تولید بر پایه حفاظت از منابع آب وخاک خواهد بود افزود: طرح پایلوت که به صورت مشارکتی در سطح حدود 6 هزار هکتار از اراضی شالی کاری استان گیلان انجام خواهد شد، زمینه ساز طرح های مؤثر در سطح وسیع تر می شود.

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: علاوه بر روش های بهزراعی یکی از مؤثرترین روش ها جهت افزایش تولید برنج، بهنژادی و معرفی ارقام جدید است.

حسینی با اعلام اینکه موسسه تحقیقات برنج در تلاش است تا در آینده نزدیک ارقام جدید پر محصول برنج باکیفیت و پخت مطلوب را به جامعه کشاورزی معرفی کند تصریح کرد: بهره گیری از ارقام جدید متناسب با نیاز هر منطقه و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای صحیح طرح مطلوب سازی برنج موجب افزایش تولید در استان های شمالی می شود

اجرای صحیح طرح مطلوب سازی برنج موجب افزایش تولید در استان های شمالی می شود