مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 بهمن 1396 ساعت 14:102018-02-10پزشكي

ابتلای 360 هزار نفر به دیابت در آذربایجان غربی


مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی گفت: حدود 360 هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت در استان وجود دارد.

- معصوم اناری در گفت وگو باخبرنگار ایسنا، در خصوص تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در استان تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری که انجام شد در آذربایجان غربی حدود 360 هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند که از این تعداد ارومیه به نسبت جمعیت خود با 81 هزار نفر بیشترین بیمار مبتلا را دارد که از این تعداد تنها 3 هزار نفر عضو انجمن دیابت استان هستند.

وی ادامه داد: نرخ شیوع در جمعیت شهری 11درصد و در جمعیت روستایی 5 درصد است که این نشان از شیوه غلط زندگی مردم شهری و کم تحرکی آنها است.

مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی گفت: 35 در صد از قطع عضوهای انجام شده در طی یک سال در استان مربوط به بیماری دیابت است که نیاز به آموزش دارد.

اناری در خصوص عواملی که باعث بروز بیماری دیابت می شود، گفت: رفتارهای فردی ،رژیم غذایی نامناسب و زمینه بیولوژیک افراد از جمله عوامل بروز دیابت است که با آموزش های مناسب می توان از 70 درصد شیوع جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: حدود 50 درصد از افراد از دیابت خود با خبر نیستند و ایران جزو 19 کشور با حدود 5 میلیون بیمار مبتلا به دیابت در بین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقاست که امکان افزایش این آمار در سال 97 نیز هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 360 هزار نفر به دیابت در آذربایجان غربی

ابتلای 360 هزار نفر به دیابت در آذربایجان غربی