مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 بهمن 1396 ساعت 09:052018-02-07اقتصادي

ضرر اپراتورها از بسته شدن بستر USSD


یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با اشاره به رو به رشد بودن استفاده از بستر USSDها بر ناامن بودن این بستر برای پرداخت های کارتی تاکید کرد.

- محمد جلالیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که محدود شدن بستر USSD چند سالی است که در برنامه های بانک مرکزی مطرح شده است، گفت: اساسا بستر USSD یک ابزار و کانال پرداخت اصلی در سیستم های اپراتوری و مخابراتی برای خود آنها و نه مجرایی برای پرداخت های دیگر است.

وی با تاکید بر این که زیرساخت USSD زیرساخت امنی نیست، ادامه داد: کسانی خارج از مجموعه بانکی که در این حوزه فعالیت دارند، می توانند اطلاعات را رصد کنند و از آن در جهت اهداف مجرمانه استفاده کنند.

در بحث پرداخت از بستر USSD وقتی شماره کارت و رمز دوم حساب های بانکی رد و بدل می شود یک خلأ امنیتی به وجود می آید که باعث می شود امکان تقلب بالاتر برود، هرچند این اتفاق خوشبختانه به صورت فاجعه باری تا حالا اتفاق نیفتاده است.

او با بیان این که استفاده از USSD در سال های اخیر رو به رشد بوده است، اضافه کرد: البته بانک مرکزی سیستم ها را به گونه ای طراحی کرده است که اگر اتفاقی هم بیفتد ابعاد گسترده ای پیدا نمی کند.

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور و آشنایی بیشتر شهروندان با آن می توان به تدریج USSD ها را به طور کامل کنار زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر اپراتورها از بسته شدن بستر USSD

ضرر اپراتورها از بسته شدن بستر USSD