مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1396 ساعت 09:552018-02-04بين الملل

برگزاری اولین عشای ربانی در دیرالزور سوریه پس از 5 سال


کلیسای مریم مقدس ارتدوکس ها در شهر دیر الزور در شرق سوریه پس از توقف فعالیت هایش برای پنج سال به دلیل درگیری ها و حضور داعش اولین آیین عشای ربانی را به جا آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پاتریارک مار ایگناتیوس افرام دوم ، اسقف انطاکیه و عالی ترین رهبر کلیساهای ارتدوکس های جهان در سفری که به استان دیر الزور داشت، از تعدادی از کلیساها و مساجد این شهر بازدید کرده و در جریان حجم ویرانی های بر جای مانده از داعش در اماکن عبادی قرار گرفت.

افرام دوم در کلیسای مریم مقدس واقع در خیابان "سینما فواد" شهر دیر الزور که پیش از این در کنترل داعشی ها بود و به شدت تخریب شده، آیین عشای ربانی را با حضور تعدادی از مسیحیانی که به این شهر بازگشته اند و نیز چهره های دینی مسلمانان برگزار کرد.

با وجود تخریب گسترده ای که به این کلیسا وارد و شکاف هایی که در گنبد و دیواره های آن ایجاد شده، آیین عشای ربانی برگزار شد و برگزارکنندگان مراسم میز کوچکی را به جای محراب قرار داده و از صندلی های پلاستیکی به جای نیمکت های چوبی استفاده کردند.

افرام دوم در این مراسم از مقاومت بزرگ مردم دیر الزور در مقابل حملات تروریستی و محاصره سه ساله این شهر توسط داعشی ها تشکر کرد و از خداوند خواست سوریه، مردم، رهبری و ارتش آن را حفظ کند و امنیت و آرام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اولین عشای ربانی در دیرالزور سوریه پس از 5 سال

برگزاری اولین عشای ربانی در دیرالزور سوریه پس از 5 سال