مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 بهمن 1396 ساعت 03:202018-01-25ورزشي

حمزه: امیدوارم نقش روانشناسی برای بازی های آسیایی پررنگ تر شود


رییس کمیسیون ورزش انجمن روانشناسی ایران گفت: با توجه به تغییراتی که در کمیته ملی المپیک صورت گرفته بهتر است برای بازی های آسیایی اندونزی جایگاه روانشناسان ورزشی پررنگ تر دیده شود.

- خسرو حمزه در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که هنوز جایگاه روانشناسی ورزشی بین تیم های ورزشی شناخته شده نیست، افزود: نسبت به گذشته این جایگاه بهتر شده است و تعداد بیشتری از فدراسیون ها همچون؛ شنا، قایقرانی، تنیس روی میز و والیبال به اهمیت این جایگاه پی بردند و با جذب متخصصان روانشناسی به دنبال آماده سازی ورزشکاران خود از نظر مهارت های روانی برای بازی های آسیایی جاکارتا هستند.

البته با توجه به پرمدال بودن رشته های کشتی، وزنه برداری و تکواندو این انتظار وجود دارد که فدراسیون های این رشته ها نگاه مثبتی به روانشناسی داشته باشند که متاسفانه هنوز دیدگاه خوبی نسبت به تقویت مهارت های روانی ورزشکاران خود از طریق روانشناسان ورزشی ندارند و تصور می کنند مربی خود می تواند هم در زمینه مهارت های روانی و هم تکنیکی عملکرد موفقی داشته باشد.

وی گفت: بسیاری از فدراسیون ها هنوز نتوانسته اند به اهمیت روانشناسی پی ببرند و با همان حرکت لاک پشتی در این زمینه حرکت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمزه: امیدوارم نقش روانشناسی برای بازی های آسیایی پررنگ تر شود

حمزه: امیدوارم نقش روانشناسی برای بازی های آسیایی پررنگ تر شود