مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 11:162018-01-24اجتماعي

ریزگردها در کمین گلستان


در سال‎های اخیر تغییر شرایط اقلیمی همچون کاهش نزولات آسمانی موجب پایین آمدن سفره‎های آب زیرزمینی، فرسایش شدید خاک و از سویی موجب گسترش بیابان در استان شد.

- وضعیتی که به واقع شرایط لازم برای ورود ریزگردها به گلستان را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از گرگان، در سال‎های اخیر تغییر شرایط اقلیمی هم‎چون کاهش نزولات آسمانی موجب پایین آمدن سفره‎های آب زیرزمینی، فرسایش شدید خاک و از سویی موجب گسترش بیابان در استان شد.

اگرچه خشکسالی و گسترش بیابان شرایط مناسبی برای ورود ریزگردها به استان فراهم می‎کند اما به دلیل واقع شدن گلستان در شمال کشور و از سویی ظاهر سرسبز این استان، ورود ریزگردها از منظر برخی مسوولان مغفول واقع شده است با این وجود شرایط اقلیمی استان در حال حاضر بیانگر آن است که ریزگردها در کمین گلستان می‎باشد.

*گلستان، کانونی مستعد برای افزایش ریزگردها در همین رابطه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: در حالیکه گلستان، استان کشاورزی محسوب می‎شود و از پوشش گیاهی و درختی مناسب برخودار است اما امروزه خطر کاهش نزولات و سفره‎های آب زیرزمینی استان را تهدید می‎کند در واقع آب به عنوان یکی از موضوعات جدی کشور شناخته می‎شود و اگر کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردها در کمین گلستان

ریزگردها در کمین گلستان