مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 09:202018-01-24بين الملل

مخالفت آمریکا با قطعنامه روسیه درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه


آمریکا قاطعانه پیش نویس یک قطعنامه روسیه در شورای امنیت را رد کرد.

مفاد طرح روس ها اجرای مکانیزم تحقیقات عینی درباره اتهامات حملات شیمیایی در سوریه با استناد به اطلاعات درست و غیر قابل انکار بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد سه شنبه در شورای امنیت گفت: ما خواستار حل اختلافات هستیم و پیشنهاد تشکیل یک هیات تحقیقات بین الملل جدید را دادیم که وظیفه آن آشکارسازی حقایق و مشخص کردن عاملان استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه براساس اطلاعاتی بی نقص و غیر قابل انکاری باشد که از راه شفاف و معتبر به دست آمده است.

حکم "مکانیزم تحقیقاتی مشترک" (JIM) سازمان ملل متحد و سازمان منع تسلیحات شیمیایی نوامبر منقضی شد و تلاش های شورای امنیت برای تمدید آن ناکام ماند.

مسکو مکررا از مکانیزم تحقیقاتی مشترک برای بررسی حملات شیمیایی در سوریه از جمله حمله آوریل در خان شیخون استان ادلب انتقاد می کرد.

مسکو معتقد است تحقیقات "جی آی ام" مملو از "کمبود سیستمیک" و گمانه زنی ها و فقدان مدارک معتبر است و نتایج آن گاها از سخنان منابع مشکوک حاصل می شود.

محل اصلی مناقشه این است که تیم مذکور یک اصل مهم را که به سازمان منع تسلیحات شیمیایی اجازه می دهد تا نمونه های زیست پزشکی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت آمریکا با قطعنامه روسیه درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه

مخالفت آمریکا با قطعنامه روسیه درباره تحقیقات شیمیایی در سوریه