مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1396 ساعت 05:312018-01-24بين الملل

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه ترکیه در عفرین به دنبال چیست ؟


تصمیم برای عملی کردن نفرین عفرین پس از آن گرفته شد که آمریکا اعلام کرد به نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از مبارزان کرد و عرب برای ایجاد یک نیروی امنیتی مرزی متشکل از 30 هزار سرباز کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه حمایت در یادداشتی از محمدحسن قدیری ابیانه نوشت: 1.

حمله ترکیه به منطقه عفرین ، واقع در شمال سوریه را باید یکی از مهم ترین رویدادهای سرنوشت ساز در آینده معادلات منطقه ارزیابی کرد؛ زیرا مداخله نظامی ترکیه در یک کشور مستقل و بدون اجازه مقامات سوریه، می تواند تحولات این دو کشور را دستخوش تغییر و تحولات شگرفی سازد.

ماجرای اختلاف ترکیه با کردهای سوریه که اکنون با تجهیزات آمریکایی و غربی مسلح تر شده اند، به چند دهه قبل باز می گردد و زمانی که بحران سوریه آغاز شد، این اختلافات عمق بیشتری پیدا کرد.

با این حال، آمریکا برای اجرای برنامه های خود، احتیاج به یک بازیگر جاه طلب مثل ترکیه داشت، لذا با واگذاری یک نقش مهم به این کشور، آن را وارد یک بحران بی بازگشت کرد که هنوز هم تاوان آن را می دهد.

آمریکا وانمود کرد که در صورت همکاری ترکیه علیه تمامیت ارضی عراق و سوریه، این کشور قادر خواهد بود بخشی از گستره حکومت سابق را به سرزمین های خود بیفزاید و تحت حاکمیت خود قرار دهد که این ترفند، موثر واقع شد، غافل از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه ترکیه در عفرین به دنبال چیست ؟

یادداشت/ محمدحسن قدیری ابیانه ترکیه در عفرین به دنبال چیست ؟