مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1396 ساعت 16:462018-01-23بين الملل

جنجال در کویت بر سر طرح حضور زنان در خدمت نظامی


منابع کویتی از بحث بین نهادهای سیاسی و دینی در کویت بر سر طرح وزیر دفاع این کشور برای حضور زنان در خدمت نظامی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس"، وبگاه یمنی الخلیج الجدید در گزارشی با عنوان اختلافات قانونی بر سر حضور زنان در ارتش کویت به اظهار نظرهای موافقان و مخالفان این قضیه در کویت و دلایل آنها پرداخت.

در این گزارش آمده است: موضوع  حضور زنان در خدمت نظامی  اختلافات حقوقی پیدا کرده است برخی آن را غیر قابل قبول و مغایر با طبیعت زن می دانند و برخی هم آن را در ازای برخی تعهدات و شرایط خاص جایز می شمرند.

اختلاف میان دو دسته همچنان ادامه دارد، گروه نخست معتقد است که زنان کویتی نباید در ارتش حضور داشته باشند؛ زیرا اقدامی خلاف قانون است و هیچ تضمینی برای پیروی آنها از قوانین وجود ندارد، حتی اگر  دسترسی محدود به مشاغل نظامی که متناسب با طبیعت زن است، وجود داشته باشد در حالی که دسته دوم آن را جایز خواندند مشروط به اینکه مناسب طبیعت زن باشد و هیچ مورد امر خلاف قانونی در خصوص لباس یا زیورآلات آنها در کار نباشد.

شافی العجمی ، استاد حقوق، امکان حضور زنان در خدمت نظامی را رد کرده و بر این باور است که حضور زنان در خدمت نظامی و برابر بودن با مردان به هر طریقی، بر خلاف طبیعت آنها و دستور خداوند درباره پوشش زنان است و هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنجال در کویت بر سر طرح حضور زنان در خدمت نظامی

جنجال در کویت بر سر طرح حضور زنان در خدمت نظامی