مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 بهمن 1396 ساعت 12:152018-01-23پزشكي

تولید قهوه از کاسنی با خواص درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد


پژوهشگران مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با به نژادی گیاه کاسنی علاوه بر تولید نوعی ترکیبات پروبیوتیک، موفق به تولید قهوه از این گیاه شدند که دارای خواص درمانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هادی شوریده، محقق دانشگاه علوم پزشکی مشهد "اینولین" را یک ترکیب پروبیوتیک دانست و گفت: این ماده در پیشگیری از سرطان روده بزرگ، افزایش جذب کلسیم، منیزیم و آهن، تعدیل فشار خون و حذف کلسترول مضر نقش مهمی ایفا می کند.

وی ادامه داد: از این رو کاربرد "اینولین" هم به عنوان جایگزین چربی و هم به عنوان حجم دهنده در صنعت غذا و داروسازی رو به افزایش است و در مطالعات ما این ماده از گیاه کاسنی ریشه ای تولید شده است.

این پژوهشگر مرکز رشد فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: بذر بومی کاسنی ریشه ای خاص تولید اینولین و قهوه کاسنی در این شرکت دانش بنیان تولید شده است.

شوریده اضافه کرد: اینولین قادر است فاکتورهای مفید روده بزرگ را تقویت و از این طریق سیستم گوارش را سالم نگه دارد و مشکلات آن را برطرف کند و در این مطالعات موفق به تولید فاز آزمایشگاهی این ماده شدیم.

وی، یکی از تولیدات پرمصرف در اروپا را "چیکوری کافی" یا "قهوه کاسنی" دانست و یادآور شد: برای تولید قهوه کاسنی و اینولین در این پژوهش گیاه "


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید قهوه از کاسنی با خواص درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تولید قهوه از کاسنی با خواص درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد