مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 11:052018-01-22بين الملل

رویترز: اسراییل قاتل شهروندان اردنی را محاکمه نمی کند


خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول اسراییلی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هرگز به خواسته اردن عمل نکرده و گارد امنیتی سفارت خود در امان را که در ژوییه گذشته دو اردنی را به قتل رسانده بود، - محاکمه نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات اسراییلی اظهار داشت: وزارت خارجه و سرویس اطلاعات داخلی اسراییل(شین بت) عملکرد این نگهبان سفارت در امان را مورد بازبینی قرار خواهد داد و درنهایت نتایج آن را به مسئولان اردنی ابلاغ می کنند.

دولت اردن با اشاره به تعهد اسراییل برای پیگیری و اجرای روند قانونی پرونده این قاتل اعلام کرد، اسراییل به صورت رسمی از اردن عذرخواهی کرده و قرار است غرامتی را به خانواده های دو قربانی پرداخت کند.

رویترز با اشاره به اینکه سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی از اظهارنظر درباره سخنان منابع اسراییلی یاد شده خودداری کرد، گزارش داد که این خبرگزاری هنوز موفق به برقراری تماسی با مسئولان اردنی برای اطلاع از واکنش آنها به این اظهارات نشده است.

اردن پس از آغاز تحقیقات در رابطه با این قتل، نگهبان سفارت اسراییل در امان را به موجب مصونیت دیپلماتیکی که داشت، به اراضی اشغالی بازگرداند تا روند محاکمه در آنجا طبق کنوانسیون های بین المللی مربوط به فعالیت های دیپلماتیک دنبال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: اسراییل قاتل شهروندان اردنی را محاکمه نمی کند

رویترز: اسراییل قاتل شهروندان اردنی را محاکمه نمی کند