مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 08:352018-01-22اقتصادي

اصلاح الکترود گرافیت برای تصفیه پساب های صنایع غذایی در پیل سوختی میکروبی


پژوهشگران گروه محیط زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس، طی پژوهشی موفق به اصلاح الکترود گرافیت برای تصفیه پساب های صنایع غذایی در پیل سوختی میکروبی در محفظه ای بدون واسطه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیل های سوختی میکروبی، امروزه به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر مطرح هستند که می توانند از هر ماده آلی تجزیه پذیر و در دسترس، توسط میکروارگانیسم ها تولید انرژی کنند.

قرارگیری این سیستم ها در شرایطی بهینه، استفاده آن ها را در کاربردهای صنعتی ممکن می کند.

هدف از این مطالعه ارزیابی توانایی فرآیندهای زیستی بی هوازی در پیل سوختی میکروبی به منظور حذف COD و تولید الکتریسیته از پساب صنایع فرآورده های گوشتی است.

در مرحله اول، آزمایش های سیستم MFC ناپیوسته با استفاده از سه سوبسترا مختلف (گلوکز، ملاس نیشکر و شیره خرما) و مخمر ساکرومایسیس سرویسیا به عنوان بیوکاتالیست انجام شد و عملکرد سیستم پیل سوختی میکروبی با یکدیگر مقایسه شدند که حداکثر دانسیته توان و دانسیته جریان تولیدی و همچنین بالاترین میزان حذف گلوکز به ترتیب برابر با 53/71 میلی ولت بر مترمربع، 66/346 میلی آمپر بر مترمربع و 14/91درصد به دست آمد.

در مرحله دوم، آزمایش ها با استفاده از پساب فرآورده های گوشتی (سوسیس و کالباس) و لجن بی هوازی به عنوان بیوکاتالیست بر اساس سه مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح الکترود گرافیت برای تصفیه پساب های صنایع غذایی در پیل سوختی میکروبی

اصلاح الکترود گرافیت برای تصفیه پساب های صنایع غذایی در پیل سوختی میکروبی