مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1396 ساعت 05:312018-01-22بين الملل

سایه شوم سعودی ها بر فضای سیاسی لبنان


هم اکنون بار دیگر عربستان سعودی به معادلات داخلی لبنان ورود پیدا کرده است.

ریاض درصدد است ضمن مدیریت فضای انتخابات در لبنان، موجبات پیروزی مهره های وابسته به خود را در این آوردگاه سیاسی فراهم کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبصیرت از بیروت، طی روزهای اخیر اخبار زیادی در لبنان در خصوص دخالت عربستان سعودی در انتخابات پارلمانی لبنان، که در ماه می 2018 برگزار می شود، شنیده می شود.

این اخبار در حالی منتشر می شود که چندی پیش، ریاض در جریان پرونده وادار کردن سعدالدین حریری به استعفا، اقدام به دخالت در امور داخلی لبنان کرده بود.

به طور کلی پس از شکل گیری دو جریان 8 مارس و 14 مارس در لبنان، مقامات سعودی حمایت از جریان 14 مارس را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده اند.

آنها در این خصوص بر روی مهره هایی مانند "سمیر جعجع" رهبر حزب "قوات لبنانی" و از تروریست های مشهور در این کشور حساب ویژه ای باز کرده اند.

هم اکنون بار دیگر عربستان سعودی به معادلات داخلی لبنان ورود پیدا کرده است.

ریاض درصدد است ضمن مدیریت فضای انتخابات در لبنان، موجبات پیروزی مهره های وابسته به خود را در این آوردگاه سیاسی فراهم کند.

در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد: 1- ولید الیعقوب، سفیر جدید عربستان سعودی در بیروت، طی روزهای اخیر به چهره ای جنجالی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم سعودی ها بر فضای سیاسی لبنان

سایه شوم سعودی ها بر فضای سیاسی لبنان