مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 17:002018-01-21بين الملل

بازگشت منطقه خاورمیانه به مدار گردشگری


گردشگری منطقه خاورمیانه در سال 2017 به لطف حضور پررنگ توریست های چینی و روس توانست سال موفقی را تجربه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اِی بی اِس، سازمان جهانی گردشگری (WTO) در گزارش خود از سال 2017 میلادی از حضور 58 میلیون گردشگر در منطقه خاورمیانه خبر داد که حاکی از رشد 4.

8 درصدی در مقایسه با سال گذشته آن است.

هر چند حملات تروریستی در کشورهای مصر، تونس و ترکیه که در چند سال گذشته ضربه بزرگی به صنعت گردشگری منطقه خاورمیانه وارد کرده بود و اکثر اروپایی ها به سبب نگرانی های امنیتی از سفر به مقاصد توریستی آن امتناع می کردند اما در سال 2017 میلادی چینی ها و روس ها با استقبال از مقاصد منطقه بار دیگر رشدی مثبت برای صنعت توریسم خاورمیانه رقم زدند.

صنعت گردشگری مصر در سال گذشته شاهد رشد 55 درصدی شمار توریست ها بود و در حالی که تعداد اروپایی ها همچنان در سرزمین اهرام کم است، اما چینی ها و گرشگران از کشورهای همسایه این کمبود را به خوبی جبران کرده اند.

هاشم الدمیری رییس سازمان توسعه گردشگری مصر اعلام کرد پیش از این اروپایی ها بویژه روس ها 80 درصد از کل توریست های خارجی مصر را تشکیل می دادند اما حالا این رقم 52 درصد است و در حال حاضر توریست های چینی ها و هندی بین 5 تا 12 درصد از بازار گردشگری مصر را به خود اختصاص می دهند و توریست های کشورهای همسایه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت منطقه خاورمیانه به مدار گردشگری

بازگشت منطقه خاورمیانه به مدار گردشگری