مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 13:552018-01-21سياسي

خورشید مطبوعات جهان از کجا طلوع کرد؟


«ریلیشن» نخستین نشریه ای بود که به صورت هفتگی منتشر می شد، طیفی از موضوعات را پوشش می داد، متمرکز بر عامه ی مردم بود، آگهی و مهمتر از همه تداوم در انتشار داشت؛ - ریلیشن نخستین نشریه ای بود که به صورت هفتگی منتشر می شد، طیفی از موضوعات را پوشش می داد، متمرکز بر عامه ی مردم بود، آگهی و مهمتر از همه تداوم در انتشار داشت؛ اما با این وجود ریلیشن از بسیاری جهات شبیه نشریات امروزی نبود.

طبیعتاً در آن دوران دسترسی به اخبار کار ساده ای نبود و به همین خاطر هم نمی توان ریلیشن را به معنای خاص کلمه روزنامه نامید، اما به هر حال انتشار آن گام مهمی برای رسیدن به مفهوم امروزی روزنامه بود.

شاید امروز که بسیاری از ما بی تفاوت از کنار روزنامه های پهن شده در پیاده روها می گذریم یا به نگاه های چندثانیه ای برای خواندن تیترهای درشتشان بسنده می کنیم، یادمان نباشد که چقدر زمانی این صفحات کاغذی برای خودشان ارج و قربی داشتند و اصلا از کی و کجا آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 400 سال پیش نشریه ای با عنوان مجموعه ای از اخبار قابل توجه و به یادماندنی توسط یوهان کارولوس در فرانسه منتشر شد؛ روزنامه ای که بعدها به نام ریلیشن شناخته شد و 70 سال هم بیشتر عمر نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خورشید مطبوعات جهان از کجا طلوع کرد؟

خورشید مطبوعات جهان از کجا طلوع کرد؟