مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1396 ساعت 09:452018-01-21بين الملل

هلاکت دست راست رهبر القاعده تونس طی عملیات امنیتی


معاون رهبر القاعده در تونس که برای احیای گردان "عقبه بن نافع" تلاش می کرد، در درگیری با نیروهای تونسی در نزدیکی ارتفاعات سمامه از پای درآمد.

- القاعده تونس معاون رهبر القاعده در تونس که برای احیای گردان "عقبه بن نافع" تلاش می کرد، در درگیری با نیروهای تونسی در نزدیکی ارتفاعات سمامه از پای درآمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک منبع در دولت تونس در گفتگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: نیروهای ویژه تونس "بلال القبی"، معاون ارشد عبد المصعب عبد الودود (عبد الملک درودکال)، رهبر القاعده در کشورهای مغرب اسلامی را در کمینی از پای درآورد.

القبی برای احیای شاخه القاعده در تونس که طی سال های گذشته هدف حملات بود تلاش می کرد.

به گفته منابع امنیتی، یگان ویژه گارد ملی تونس پس از عملیات پیگرد و رصد تحرکات اخیر نیروهای تروریستی در طول سه روز با کمین در منطقه خموده در استان القصرین در نزدیکی کوه های سمامه به تبادل آتش با این گروه تروریستی پرداختند که طی آن القبی کشته شد.

این منابع افزودند، بلال القبی که اصالتا جزایری بود، دست راست عبد الودود محسوب می شد، او از سال 1993 میلادی یعنی از 15 سالگی به گروه های تروریستی موجود در ارتفاعات این منطقه پیوست و پس از آن به یکی از نزدیک ترین افراد به رهبر شاخه القاعده در تونس تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلاکت دست راست رهبر القاعده تونس طی عملیات امنیتی

هلاکت دست راست رهبر القاعده تونس طی عملیات امنیتی