مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 15:302018-01-20فناوري

تقلب و سوء استفاده از کارت ملی هوشمند غیرممکن است


معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: با وجود سه لایه امنیتی در تشخیص هویت افراد، هرگونه تقلب و سوء استفاده از کارت ملی هوشمند غیرممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال گفت: از سال 1377 اولین دستگاه به سایت مرکزی سازمان ثبت احوال متصل شد اما در سال 83 این امر عمومیت یافت تا هویت افراد به صورت الکترونیکی احزار شود.

وی افزود: در حال حاضر 120 دستگاه از جمله دفاتر ازدواج و طلاق، ناجا، دستگاه قضا و غیره به این سامانه احزار هویت الکترونیکی متصل شده اند.

حمید پارسایی ادامه داد: در تلاشیم تا کد رهگیری نیز به سامانه احزار هویت الکترونیکی اضافه شود، کاربرد اصلی آن این است که کاربری که استعلام هویت کرده کدی دریافت می کند که در محاکم قابل دفاع و استناد است.

او گفت: سازمان ثبت احوال بیش از 5 سال است که شناسنامه ها را به صورت الکترونیکی در پایگاه ثبت احوال دارد و همچینی کارت ملی، لذا بی معنی است که این مدارک را به صورت الکترونیکی داشته باشیم و در مقابل از مردم کپی مدارک را بخواهیم زیرا سامانه به صورت برخط موجود است.

پارسایی افزود: از سال ها قبل خود دستگاه ها و ادارات و البته خود مردم مطالبه این امر را داشتند تا اعطای کپی از مدارک حذف شود که این امر نیز محقق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلب و سوء استفاده از کارت ملی هوشمند غیرممکن است

تقلب و سوء استفاده از کارت ملی هوشمند غیرممکن است