مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 14:352018-01-20بين الملل

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر همکاری جهان درباره افغانستان


دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه خطرات جرایم سازمان یافته فراملیتی و افراط گرایی در افغانستان کل منطقه آسیای مرکزی و جهان را تهدید می کند، - گفت: مقابله با این تهدیدها نباید تنها مسوولیت یک کشور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همچنین در سخنرانی در یک نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهان همکاری منطقه ای و چند جانبه در ارتباط با افغانستان بر پایه حقوق بشر شد.

او در این نشست که با موضوع تقویت شراکت های منطقه ای در افغانستان و آسیای مرکزی برگزار شد، گفت: همکاری منطقه ای فرصت هایی را برای مقابله با نگرانی های مشترک از جمله تامین مالی تروریسم، تقویت مرز، حمایت از گفت وگوها و نهادهای مذهبی و مقابله با قاچاق انسان و موادمخدر به وجود می آورد.

این نشست شورای سازمان ملل با اقدام قزاقستان به عنوان رییس شورای امنیت در ماه ژانویه و به ریاست وزارت خارجه این کشور در سطح وزرای امور خارجه برگزار شد.

گوترش اظهار داشت: منطقه آسیایی مرکزی و افغانستان با برخورداری از حمایت و سرمایه گذاری منطقه ای بیشتر این پتانسیل را خواهند داشت که تبدیل به نمادهای گفت وگو، صلح و بهبود روابط میان فرهنگ ها، مذاهب و تمدن ها شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر همکاری جهان درباره افغانستان

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر همکاری جهان درباره افغانستان