مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1396 ساعت 14:302018-01-20دانش

رفع عقب ماندگی رشد فک پایین و بالا با 3 اختراع محقق دانشگاهی


محقق دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ارائه 3 دستگاه برای رفع ناهنجاری های فک پایین و بالا شده است که به گفته وی دستگاه های ساخته شده بر خلاف دستگاه های موجود داخل دهانی است و با استفاده از آنها می توان عقب ماندگی رشد فک بالا و پایین را رفع کرد.

- دکتر عبدالرضا جمیلیان، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عقب ماندن رشد فک بالا را یکی از مشکلات برخی از افراد دانست و گفت: به طور معمول در کتاب های مرجع ارتودنسی از یک دستگاه بزرگ خارج دهانی به نام فیس ماسک (Face mask) برای درمان این نوع ناهنجاری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این ناهنجاری به نام "مال اکلوژن کلاس 3" نامیده می شود، اظهار کرد: برای درمان این ناهنجاری از دستگاه Face mask استفاده می شود که دستگاه بزرگی است و به صورت خارج دهانی به کار برده خواهد شد.

جمیلیان عدم تمایل بیماران به استفاده از دستگاه های خارج دهانی را از چالش های استفاده از این ابزار پزشکی نام برد و خاطر نشان کرد: به ویژه بیمارانی که از عینک استفاده می کنند و یا در فصل تابستان مجبور به کاربرد فیس ماسک می شوند، با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

به گفته این محقق، وجود Pad موجود در دستگاه Face mask بر روی چانه و پیشانی در فصل گرما باعث سوزش و خارش پوست به همراه تعریق در زیر Padها می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع عقب ماندگی رشد فک پایین و بالا با 3 اختراع محقق دانشگاهی

رفع عقب ماندگی رشد فک پایین و بالا با 3 اختراع محقق دانشگاهی